Pressmeddelande oktober 07, 2016

Jakob Hartzell blir ny Senior Vice President på Enfo BI & Analytics

Jakob Hartzell, tidigare Sverigechef på IBM Analytic Solutions, blir ny Senior Vice President på Enfo BI & Analytics.

Jakob är en produkt av Handelshögskolan och har arbetat som managementkonsult, sälj- och finanschef innan han för tretton år sedan gav sig in i Business Intelligence via Cognos och senast IBM.

Jag ser fram emot att arbeta med ett av Sveriges mest framstående företag inom Business Intelligence och Analytics. Marknaden är nu mer mogen och för våra kunder är det viktigare än någonsin att använda data och analys som en del sina affärsprocesser. Den utvecklingen ser jag fram emot att driva samt se till att vi tar tillvara alla de möjligheter som samarbetet inom Enfokoncernen ger, säger Jakob.

Tidigare chef för Enfo BI & Analytics, Åsa Landén Ericson, har själv valt att gå vidare efter sex och ett halvt år.

Min del av resan med Enfo BI & Analytics är klar och jag är stolt över vad jag och mina kollegor åstadkommit under min tid. Jag kom in som första externa VD under Bisnodes ägarskap, sålde bolaget till Enfo, integrerade det i Enfo och vi växte både organiskt och via förvärv. Nu är vi en av de lönsammaste delarna av ett av Sveriges ledande IT-bolag.

Jakob Hartzell
jakob.hartzell@enfo.se

Mats Eliasson
Mats.Eliasson@enfo.se