UTFORSKA vad vi kan och gör
UTFORSKA vad vi kan och gör

Stäng

Kompetensområden

Kontakta oss

KAFFE ELLER TÉ? Vi kan väl ses över en kopp.

Blogg april 24, 2018

Dags att skapa en digital produkt? Här är 4 egenskaper som din leverantör måste ha!

Vi tror att traditionella kundrelationer skapar traditionella produkter. Om du vill skapa en extraordinär och innovativ produkt som förändrar ditt företag, då krävs en annan typ av relation. Här är fyra egenskaper som vi tror att din leverantör måste ha!

1. NI MÅSTE GILLA VARANDRA OCH BLI BÄSTA KOMPISAR!

friendsDet låter kanske konstigt men för att göra riktigt bra saker tillsammans måste man också trivas väldigt bra i varandras sällskap. Tänk på hur du är med dina nära och kära vänner. Den relation som du ska leta efter hos en leverantör är den ömsesidiga kompisrelationen. 

Att skapa ett samarbete där båda vill vara med och känner en ömsesidig vilja att vara tillsammans, där ärlighet och öppenhet är ledorden. Att båda är drivande och att ni förstår varandra på ett sätt som nästan gör att ni nästan fyller i varandras meningar. Du och din leverantör måste förstå varandra till hundra procent och jobba mot samma mål med samma glöd och intresse. Först då har ni lagt grunden till att skapa riktigt spännande saker tillsammans! 


2. VARA GRYM PÅ ATT SE DIGITALA AFFÄRSMÖJLIGHETER 

se mojligheterDina nya vänner behöver vara experter på att se digitala affärsmöjligheter som kommer att sätta er på förstaplatsen och konkurrenterna på efterkälken. Att fånga de digitala affärsmöjligheterna och hitta lösningarna som är kompatibla med ditt företag och din bransch.  

Någon som kan se öppningar för att skapa långsiktiga affärslösningar som kommer att skapa de sömlösa och återkommande kontaktytorna som era kunder och användare önskar.



Nyfiken på mer? Ladda ner 6 saker du ska tänka på när du tar fram en digital tjänst och lär dig om vilka saker du ska ha i åtanke innan du utvecklar din digitala tjänster.

Ladda ner checklistan

3. HA FÖRMÅGAN ATT GE DIN IDÉ EN SJÄL

ge din ide en sjalDen affärsmässiga sidan av tjänsten eller produkten är ofta rationell och i ärlighetens namn ganska tråkig. Det är först när du får produkten i din hand som den får själ. Det är först när din kompis lyckas ge den digitala produkten liv och tillgänglighet som ni löser kundens problem. Användaren måste omedelbart få bekräftelse och ett begär om att fortsätta använda produkten. 

Om upplevelsen av att boka sin första natt med Airbnb inte uppfyllt förväntningarna så hade användaren inte kommit tillbaka. Här är det extremt viktigt att ha en tät dialog med vad användarna faktiskt tycker. Din kompis måste vara besatt av att få reda på vad 9 av 10 av dina kunder tycker. 


4. HA DE TEKNISKA MUSKLERNA ATT FÖRVERKLIGA VAD SOM HELST


musklernaAtt gå från koncept eller prototyp till lanserad digital produkt eller tjänst är svårare än man tror. Här ser vi stora utmaningar hos leverantörer som inte är vana vid att skala från 0 till tusentals användare på några månader. Om din kompis inte har en gedigen och tung kunskap om teknik är det tyvärr omöjligt att förverkliga produkten. 


 

 

Författare: Niklas Thulin, Digital Evangelist 

 

Läs fler bloggar, hitta nyttiga guider och mycket mer på vår sida om Smarta Produkter!

MER OM SMARTA PRODUKTER