UTFORSKA vad vi kan och gör
UTFORSKA vad vi kan och gör

Stäng

Kompetensområden

Kontakta oss

KAFFE ELLER TÉ? Vi kan väl ses över en kopp.

Nyhet mars 13, 2018

TUNGVIKTAREN THERESE DAHL SKA FÅ FLER KUNDER ATT VÄLJA ENFO

Med tunga positioner inom IBM, Siemens Business Services och Tieto har Therese Dahl över 20 års erfarenhet av att sälja digitala lösningar. I början av mars började hon sitt uppdrag som Strategic Account Manager hos oss på Enfo.

”Jag är en ganska udda fågel när det gäller att sälja digitala lösningar. Eftersom affärer görs av människor för människor så är jag mer intresserad av kunden och kundens kund än själva tekniken. Med mina skickliga kollegor på Enfo kan vi skapa enorma konkurrensfördelar och wow-känslor för våra kunder”, säger Therese Dahl. 

”Mitt första uppdrag blir att lyssna och verkligen förstå hur Enfo jobbar och vill jobba med sina kunder. Att kartlägga kundens utmaningar och våra kundsamarbeten som jag ska ansvara för och vilka tjänster som vi i dagsläget inte levererar till våra kunder, men vill leverera. Det är alltid viktigt att veta vad vi gör, men lika viktigt att veta vad vi ännu inte gör och vad som sker på marknaden. Så att vi kan tillföra ytterligare värde”, säger Therese.

”Som IT-leverantör idag måste du verkligen vara på tå, eftersom kunderna lägger stora delar eller hela sin affär hos oss. Då är det klart att man känner ett enormt ansvar för det fina förtroendet och en press på att sköta sig när man får lov att arbeta med företagens IT-lösningar. Ta varje dag på allvar, men våga också ha roligt för att få fram det allra bästa i samarbeten”. 

”Idag tittar vi på otroligt spännande tjänster med våra samarbetspartners så att våra kunder kan fokusera på sin affär. Vår önskan är att vara stabila i den dagliga driften men också proaktiva i affären. Att vara kundens affärsutvecklare och rådgivare - att få nära hela kundens verksamhet”. 

”Jag är oerhört nyfiken på människor, gruppdynamik och framför allt på vad som driver människor. Här är ju också tekniken ett hjälpmedel att kunna genomföra bra förändringar i en organisation, eftersom man automatiskt får ett startdatum när man jobbar med digitala lösningar. När datumet är satt finns det ingen återvändo, utan då är det full fart framåt, så det gäller att ha varit noggrann”, säger Therese.  
 
”Förändring kan vara minst sagt jobbigt. För att få alla att skriva på ett förändringsbeslut så är det viktigt att ge alla en unik målbild. Det är det som tilltalar mig med coachning, att individen tar sig framåt till det som den själv vill. Det är viktigt att komma ihåg att det gör enorm skillnad på engagemanget om det är du själv som vill göra något eller om det är någon annan som vill att du ska göra det”, ibland kan vi dock behöva lite hjälp i förändringen, för vårt eget bästa”. 
 
”Med så skickliga kollegor som jag ser att vi har på Enfo, har vi alla förutsättningar att erbjuda marknaden något utöver det vanliga”, säger Therese.