Pressmeddelanden februari 05, 2015

Enfo anställer ny ekonomichef

Christian Homén ingår i Enfos ledningsteam som ekonomichef från och med 1 februari 2015.

Christian Homén har stor vana av ekonomisk ledning med bred erfarenhet inom ekonomisk förvaltning, bland annat inom intern kontroll, affärsplanering, rapportering och kassaförvaltning. Christian Homén har tidigare arbetat i långsiktiga projektbaserade organisationer (Nokia Networks), volymverksamhet (Nokia Mobile Phones) och innovationsdrivna företag (Smart Devices, Multimedia). Han kommer till Enfo från Microsoft där han hade tjänsten som chef för Finance & Control. Han har en masterexamen vid Svenska handelshögskolan i Helsingfors.

”Christians bakgrund passar perfekt för hans nya roll hos oss på Enfo. Han är varmt välkommen till vårt team och vi ser fram emot hans insatser med den ekonomiska förvaltningen av Enfos snabba expansion i Norden”, säger Arto Herranen, CEO hos Enfo.

”För mig är det en enorm möjlighet. Enfo har tydliga planer på vidare expansion i Norden och mitt mål är att ta fram en ekonomisk förvaltning som underlag för den strategin”, säger Christian Homén.

Enfos tidigare ekonomichef, Tero Kosunen, ansvarar för företagets affärsutveckling som SVP, Business Development från och med den 1 februari.

Kontaktpersoner för mer information:

Arto Herranen, CEO, tel. +358 44 719 3000, arto.herranen@enfo.fi

Christian Homén, CFO, tel. +358 40 750 6902, christian.homen@enfo.fi