Pressmeddelanden mars 03, 2015

Enfo fick IBM-priset Cloud Innovation

IBM har tilldelat Enfo priset 2015 Cloud Innovation using IBM Cloud & Smarter Infrastructure Solutions. Priset ges till ett företag som har utnyttjat IBM Cloud & Smarter Infrastructure-lösningens teknik på ett sätt som visar föredömligt engagemang och vilja att utveckla funktionerna. Enfo belönades för sitt innovativa sätt att utnyttja lösningens funktioner för att tillgodose kundernas ständigt föränderliga behov.

Bakgrunden till erkännandet är Enfos lyckade verksamhetssätt genom vilket företaget har börjat använda lösningen IBM SmartCloud Orchestrator som en del av Enfos molntjänstlösning. Med hjälp av IBM C&SI-lösningen har Enfos kunder uppnått många fördelar, såsom möjligheten att bara genom en knapptryckning skapa en kundspecifik virtuell server som innehåller Enfos alla nödvändiga hanteringsverktyg, kontroller och övervakningar. Med hjälp av lösningen är kunden dessutom leverantörsoberoende och har tillgång till framtidens moln och marknadens bästa program för hantering av affärsprocesser.

”Enfo utsågs till det bästa företaget, eftersom det på ett innovativt sätt har anpassat lösningen IBM Cloud Orchestration till de private cloud-tjänster som företaget erbjuder kunderna. Verksamhetssättet effektiviserar leveranserna av molntjänster genom att minska den tid och det arbete som behövs för återkommande och manuell utveckling av motsvarande lösningar med lösningen IBM Cloud Orchestration”, berättar David Zhang, WW SaaS Channel Sales Leader, IBM Systems Unit.

”Vi är glada över erkännandet. Samarbetet mellan Enfo och IBM är mycket djupgående och vi har möjlighet att påverka till exempel den produktutveckling som möjliggör faktorerna bakom priset. Lösningen gör det lättare och snabbare för kunderna att börja använda tjänsterna. I framtiden vill vi använda också globala molnleverantörer med hjälp av samma verksamhetssätt”, berättar Jani Pajari, Director, Service Operations på Enfo.

Jani Pajari, Director, Service Operations, Enfo, tfn +358 400 630 587, jani.pajari@enfo.fi

Distribution: De viktigaste medierna, www.enfo.se