Pressmeddelanden januari 12, 2015

FOREX Bank valde Enfo till IT-partner

FOREX Bank har valt Enfo till en av flera leverantörer av IT-tjänster. Det femåriga avtalet på 5 miljoner euro omfattar tjänster för arbetsstationer, nät, Service Desk, närsupport och servrar.

”Enfo är ett kunnigt IT-företag med en väletablerad nordisk verksamhet och förmåga att lyssna på kunderna. Vi lägger stor vikt vid vår gemensamma dialog och värdesätter bland annat de regelbundna träffarna med den regionala ledningen och styrgrupperna där vi kan diskutera överföringen av IT-tjänsterna i detalj”, säger Thomas Högväg, tf vd på FOREX Bank.

De senaste åren har Enfo-koncernen i enlighet med sin strategi vuxit i Sverige genom företagsförvärv. Bolaget har också expanderat inom IT-outsourcing på den nordiska marknaden. Genom det nya avtalet stärker Enfo sin position på den nordiska IT-servicemarknaden och erbjuder sin solida kompetens till internationella företag.

”Arbetet för att starta outsourcing i Sverige har framskridit som vi hoppades att det skulle göra, och nu vill vi dra nytta av vår nya nordiska kompetens på bästa möjliga sätt. När det gäller stora projekt behövs det alltid en hel del kommunikation och förändringshantering. Då är det viktigt att samarbetet mellan leverantören och kunden löper smidigt och friktionsfritt. Vi är glada över att FOREX Bank har samma värderingar som vi när det gäller öppen kommunikation. I kombination med vår gedigna IT-expertis skapar det en solid grund för ett långsiktigt partnersamarbete”, säger Nicklas Bremgård, direktör för IT Outsourcing på Enfo.

Thomas Högväg, tf vd, FOREX Bank, thomas.hogvag@forex.se, tfn 070 5264367

Nicklas Bremgård, IT Outsourcing, Enfo, nicklas.bremgard@enfo.se, tfn 070 965 1050

Distribution: De viktigaste medierna, www.enfo.se

FOREX Bank

FOREX Bank är sedan 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan mitten av 2003 erbjuds även ett växande utbud av banktjänster: inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. FOREX Bank finns på över 130 centralt belägna platser över hela Norden och på www.forex.se.

ENFO

Enfo är ett nordiskt IT-företag som erbjuder lösningar för outsourcing av IT, tjänster för ekonomiprocesser samt IT-konsulttjänster till våra kunder i Finland, Sverige, Norge och Danmark så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vår styrka är femtio års erfarenhet av att utveckla välfungerande datatekniklösningar och -koncept samt det gedigna kunnandet hos nästan 800 professionella IT-experter. Vi gör affärsprocesserna enkla, smidiga och smarta.  Enfos omsättning uppgår till 150 miljoner euro. www.enfo.se