Pressmeddelande september 07, 2016

Novacura tecknar partneravtal med Enfo

Enfo Sweden och Novacura har tecknat ett partneravtal för programvaran Novacura Flow, som förenklar arbetsflöden genom att skräddarsy arbetsprocesser som optimerar användandet av alla typer av affärssystem.

– Novacura Flow är en mycket stark produkt som skapar en mobil och effektiviserad vardag för våra kunder, säger Henrik Nyström, Senior Vice President på Enfo Service & Asset Management och fortsätter:

– Framförallt ser vi att den passar väl in i vårt koncept ”Hela vägen till värde” där vi dagligen hjälper våra kunder att effektivisera sin verksamhet och ser till att de realiserar nyttan av sin investering och snabbare når sina verksamhetsmål.

Johan Melander, är VD för Novacura.

– Samarbetet med Enfo förstärker vår satsning på industrimarknaden i Norden. Enfos djupa kunskaper i och kännedom om kundernas underhållsverksamhet kombinerat med flexibiliteten i Novacura Flow kommer att tillföra stora värden till denna kundgrupp genom digitalisering och verksamhetsutveckling, avslutar Johan.

Johan Melander, VD Novacura
E-post: johan.melander@novacura.se

Henrik Nyström, Senior Vice President Enfo Service & Asset Management
E-post: henrik.nystrom@enfo.se

Om Novacura

Novacura är ett it-företag som, med hjälp av tjänster och egen programvara för affärssystem, effektiviserar och förenklar sina kunders affärskritiska processer. Företaget är privatägt och har fem kontor i Sverige samt i Norge, USA, Finland och Polen, dessutom säljs programvaran Novacura Flow via partnerföretag. Novacura har 65 erfarna medarbetare och huvudkontoret ligger i Göteborg.  www.novacura.se

Om Enfo

Enklare, smidigare, smartare affärer i den Digitala dimensionen.
Enfo skapar innovativa digitala lösningar som utvecklar, förnyar och förbättrar för verksamheter i alla branscher. Med affärsinsikt, teknisk expertis och beprövade arbetsmetoder förädlar vi informationsflöden och utvecklar IT-lösningar så att våra kunder tar initiativet i en digitaliserad värld för att leverera resultat och upplevelser till sina kunder.

Enfo Service & Asset Management är ett kompetensområde inom Enfo som är experter inom digitala verksamhetslösningar främst mot service -och industriföretag

Enfo består av 1 000 nischade experter som finns i Finland och Sverige. Omsättning MEUR 140 (2015).