Pressmeddelande mars 08, 2016

Oriola-KD valde Enfo för att modernisera sin IT-infrastruktur

Oriola-KD har valt Enfo som en av sina leverantörer av IT-tjänster. Det fyraåriga avtalet omfattar arbetsstationer, nätverk, lokal support och datacentertjänster.

”Vi vill modernisera våra IT-infrastrukturtjänster och göra saker på ett smartare och mer kostnadseffektivt sätt. Enfo har en stark närvaro där vi verkar och jag tror att man kommer att lyckas att ta över våra nuvarande tjänster och system”, säger Heikki Lahdensuo, IT-chef på Oriola-KD.

Avtalet omfattar IT-infrastrukturtjänster i Sverige, Finland och Baltikum.

”Enfos mål är att växa till en betydande leverantör av digitala lösningar i Norden. Jag är glad över att Oriola-KD har vågat utveckla sina IT-infrastrukturtjänster och söka efter nya lösningar.  Enfos förmåga att fatta snabba beslut och vår verksamhetsmodell – som täcker alla länder i Norden – stöder Oriola-KD på deras väg mot tjänsteverksamhet i en ny era”, säger Tero Saksman, EVP, Managed Services, på Enfo.

För ytterligare information kontakta

Tero Saksman, EVP, Managed Services, Enfo, tel. +358 44 719 3504, tero.saksman@enfo.fi Heikki Lahdensuo, IT.chef, Oriola-KD, tel. +358 50 429 5474, heikki.lahdensuo@oriola-kd.com                                          www.oriola-kd.com