Pressmeddelande april 20, 2017

Enfos ekonomiavdelning blir en del av Financial Process Services

Enfo centraliserar sin ekonomiska förvaltning till Financial Process Services.

Inom Enfos Financial Process Services arbetar en mängd experter som hanterar och utvecklar den ekonomiska förvaltningen hos företag vilket är kärnverksamheten för Financial Process Services.

Från den 24 april 2017 och framåt kommer Financial Process Services, som en följd av ett företagsförvärv, att bli leverantör av finansiella tjänster åt Enfo i både Finland och Sverige.

”Funktionen Professional Services Automation (PSA) blir en del av Enfos erbjudande, vilket väsentligt ökar vår förmåga att utveckla och förbättra de automatiserade affärsprocesserna hos företag där professionella tjänster ingår som en del av affärsmodellen. Samtidigt får Enfo större kapacitet att betjäna nordiska kunder med Financial Process Services”, säger Tero Kosunen, EVP Financial Process Services.

Mer information:
Tero Kosunen, EVP, Financial Process Services, Enfo, tel. +358 50 444 1200, tero.kosunen@enfo.fi
Christian Homén, CFO, Enfo, tel. +358 40 750 6902, christian.homen@enfo.fi

Enfo – Enklare, smidigare, smartare affärer i den Digitala dimensionen
Enfo är ett nordiskt IT-företag som erbjuder lösningar för affärsverksamheter och finansiella processer samt förvaltning av IT-tjänster. Vi brinner för att hjälpa våra kunder i den Digitala Dimensionen – vi skapar innovativa digitala lösningar som utvecklar, förnyar och förbättrar kundernas affärer. Enfo består av 1 000 nischade experter som finns i Finland och Sverige. Omsättning MEUR 128 (2016). Lär känna oss på enfogroup.com.