Kristina Hagström-Ilievska

Pressmeddelande mars 27, 2017

KRISTINA HAGSTRÖM-ILLIEVSKA BLIR SÄLJ OCH MARKNADSCHEF PÅ ENFO INTEGRATION

Kristina, tidigare svensk säljchef på Brightstar med 15 års erfarenhet inom säljledning från världens största utbildningsföretag Dale Carnegie blir ny sälj och marknadschef på Enfo Integration.

Enfo satsar på att bli ledande i Norden inom systemintegration och beräknar omsätta 250 miljoner redan detta året. Kristina Hagström-Ilievska har rekryterats för att driva detta arbete.

- Jag är stolt över att få jobba på en arbetsplats med så många smarta och engagerade människor och det blir mitt ansvar att visa industrin och kunderna hur mycket som finns att hämta hos Enfo Integration. Jag ser fram emot att utmana kunderna och ta dem med in i framtiden, säger Kristina.

John Torgesson, senior vice president för Enfo Integration, även kallat Enfo Integration Competence Center.

- Vi rekryterade Kristina för hennes drivkraft och långa erfarenhet inom säljledning för att få ett starkare fokus på vår marknadsbearbetning. Kristina har en ordentlig utmaning framför sig då hon har som uppgift att leda vår säljstyrka och säkerställa att vi når vår planerade tillväxt i Norden, säger John.

Med uppköpet av e-man stärks vikten av systemintegration ytterligare på Enfo och gör Enfo mer konkurrenskraftig på den Nordiska marknaden med etablering i Danmark, Finland och Norge. Det blir även ett större fokus på utveckling och ett fortsatt arbete med att ta fram en skalbar integrationsplattform för Integration as a service-marknaden.

Ytterligare information  John Torgesson, SvP, Enfo Integration Competence Center 0736 84 56 77 john.Torgersson@enfo.se

Kristina Hagström Ilievska 0732 33 00 39 kristina.Hagstrom-Ilievska@enfo.se

Om IT-integration IT-integration, även kallat systemintegration, är ett begrepp inom informationsteknologi. Det innebär att flera olika IT-system kopplas ihop för att fungera tillsammans. En applikation skapas för att jobba mot systemens olika gränssnitt så att de automatiskt kan skicka information till varandra.

Om Enfo Enfo skapar digitala lösningar som utvecklar, förnyar och förbättrar för verksamheter i alla branscher. Genom affärsinsikt, teknisk expertis och beprövade arbetsmetoder förädlas informationsflöden och ITlösningar. Enfo består av cirka 1 000 nischade experter som finns i Finland och Sverige. Omsättning MEUR 140 (2015). Mer information på enfogroup.com