Skip to main content
Nyheter

Enfos kundnöjdhet når toppnivå – 98% av våra kunder rekommenderar oss

Sektioner

Text

Två gånger per år genomför Enfo en undersökning för att mäta kundernas upplevelse av Enfo som leverantör. Den senaste undersökningen, som genomfördes under november och december 2020, innefattade 163 kundkontakter i Sverige och Finland.

98% av kunderna i undersökningen är villiga att rekommendera Enfo. Resultatet är en ökning i jämförelse med den föregående undersökningen under våren då 93% rekommenderade Enfo.

Kundundersökningarna genomförs regelbundet, eftersom Enfo vill säkerställa kundernas nöjdhet både vad gäller de tjänster Enfo erbjuder och företagets experter. Dessutom följs resultatens utveckling över tid noggrant. ”Vi vill kartlägga våra kunders behov och ta reda på hur vi kan utvecklas. En av våra värderingar är kontinuerlig utveckling,” säger Robert Grafford, SVP Sales Sweden på Enfo.
 

Enfo särskiljer sig genom expertis

Förutom frågan kring viljan att rekommendera Enfo fick kunderna också frågan om det är trevligt att arbeta med Enfos medarbetare. Resultatet blev 4,6 på en skala från 1-5. Kunderna anser också att Enfo levererar det som utlovats – genomsnittet för denna fråga var 4,4.

Vid frågan om hur nöjda respondenterna totalt sett var med Enfo som partner var svaret 4,3. Enfos expertis sågs som den främsta styrkan och dessutom framhölls bland annat smidigt samarbete, flexibilitet och pålitlighet som goda styrkor.

”Undersökningen visar också att våra kunder upplever att vi känner till deras verksamhet och hur de arbetar. Detta är speciellt viktigt med tanke på tjänsterna vi på Enfo erbjuder och att vi utvecklar dessa tillsammans med våra kunder,” säger Grafford.

”Vi är tacksamma för det förtroende som våra kunder återigen har visat oss. Även om vi ser dessa resultat som anmärkningsvärt bra, så kommer vi att fortsätta utvecklas för att möta våra kunders förväntningar på ett ännu bättre sätt,” avslutar Grafford.

Dela