Enfo säljer sin minoritetsandel i Zuite Business Consulting

Enfo och norska Pearl Group AS har undertecknat ett avtal enligt vilket Enfo säljer sin minoritetsandel motsvarande 30 procent i svenska SAP-konsultföretaget Zuite Business Consulting till Pearl.

”Affären är i linje med vår strategi. Vi vill vara en ledande dataintegratör i Norden och fokusera allt starkare på molnrelaterade tjänster,” kommenterar Mikko Valorinta, vd för Enfo.

“Vi är glada över att Zuite Business Consulting får en ny ägare i Pearl. Minoritetsägandet på 30 procent är inte optimalt för vår tillväxtstrategi. Transaktionen påverkar inte vår SAP-verksamhet i Finland, där SAP S/4 HANA och SAP-molnmigrering fortsättningsvis ska driva vår tillväxt,” fortsätter Valorinta.

Zuite har kring 60 anställda. Efter affären har Enfo över 400 experter i Sverige och stöttar kunder inom områden som integrationer, molnapplikationer, data management, identitet och säkerhet.

Affären väntas slutföras i slutet av juni. Parterna har kommit överens om att köpesumman inte offentliggörs.