Skip to main content

Image

Image

default image 5
Våra tjänster

Integrationsförvaltning

Content sections

Image

Service desk Enfo

Text

Att utveckla en integration sker under en kort period. Väl driftsatt i produktion behöver integrationen omtanke, monitorering och förvaltning för att behålla sin status som produktiv, felfri och effektiv, genom hela dess livscykel.

Enfo har specialiserat sig inom integration sedan 2000. Support, underhåll och förvaltning har varit en del av våra fokusområden från start. Genom vår tjänst för integrationsförvaltning kan vi identifiera era olika operationella behov och skräddarsy våra produktionstjänster för att möta era behov och utmaningar. Självklart följer vi standarder och bästa praxis så som ITIL (IT infrastructure library) och DevOps.
 

Proaktiv förvaltning

Världen utvecklas med stormsteg, och företag är konstant redo att revidera sina strategier och handlingsplaner utifrån en ständigt föränderlig miljö. Detta återspeglar hur vi arbetar; genom att vi alltid säkerställer en proaktiv förvaltning så att er produktionsmiljö är så driftsäker, effektiv och lönsam som möjligt.

För att alltid se till att ni har kontroll över situationen, så kommer vårt integrationsteam att hålla er informerade om den dagliga statusen genom att rapportera incidenter och problem i plattformen. Tillsammans planerar vi för framtida krav och behov. Det kan vara allt från applikationshantering eller uppgraderingar av er integrationsplattform till större uppgraderingar i produktion.

Vi är självklart också redo att hjälpa er vid behov utan att riskera att störa projektdeadlines, till exempel genom support från tredje linjen eller när du behöver hjälp för att stötta ditt team, som under semestertider.

Image

information security laptop Enfo

Text

Kvalitetssäkring säkerställer sömlös överlämning

Överlämningen från utveckling till förvaltning kan ibland vara svår. Alla utvecklare har unika erfarenheter och preferenser och utvecklar därför integrationer olika. Enfos kvalitetssäkringsprocess (QA) är slätar ut skillnaderna och säkerställer kvalitet på överlämnade paket och dokumentation. Denna kvalitetssäkringsprocess baseras på vår samlade bästa praxis, som har samlats och förfinats i två decennier och sammanfattas i Baseline Quality Review Checklist.

En annan viktig del när det gäller kvalitet är dokumentation. Vår Baseline-metodik kommer vara till stor hjälp för er genom att den erbjuder strukturerade arbetsmetoder, mallar och verktyg för att producera användbar dokumentation.

Text

Agil förvaltning med build-and-deploy-lösningar

Varje kund har sin egen tillämpning av ett agilt arbetssätt. För att uppnå detta på ett smidigt sätt så används build-and-deploy-verktyg, ofta kallat ”continuous integration” eller ”continuous delivery” (CICD). Detta tillåter dig att automatiskt dokumentera, snabbt hitta fel, automatisera produktionssättningar och utan dröjsmål rulla tillbaka driftsatt funktionalitet vid behov. Du ökar också kvalitén i dina integrationer och minskar dina utgifter. Vi erbjuder vår bästa praxis i implementationen av build-and-deploy-verktyg och hur processen för kvalitetssäkring kan anpassas till dina behov.
 

Meddelandehantering håller din tjänstenivå hög

Det är svårt för ett team av vanliga tekniker att snabbt svara på meddelanden som felar i en integrationsplattform, då det kan hända vid flera tillfällen under en dag. Felanalys kräver en djup affärskunskap och en förmåga att kommunicera flytande med olika grupper. Vi tillhandahåller ett dedikerat team som fokuserar på er meddelandehantering.

Låt vårt team leda dina rapporterade incidenter till en lösning och hålla din tjänstenivå hög.

Kontakta oss

Kontakt

Picture

Image

Magnus Strömer, Enfo

Kontakt

Magnus Strömer

Område

Sales Sweden

Telefon

+46 709 633 965

Picture

Image

Robert Grafford, Enfo

Kontakt

Robert Grafford

Område

Sales Sweden

Telefon

+46 733 165 942