Image

Service center
Content sections

Text
Vårt Service center går vid er sida
Backa fem år – då alla pratade om den döende servicedesken. Genom ökad digitalisering finns det idag större behov än någonsin för det mångsidiga och djupgående stöd som Enfos Service center erbjuder. Vi arbetar med alla de det breda och aktuella teknikutbudet för att ge support som täcker samtliga grundläggande IT-funktioner, från service desk och övervakning till lokala och specialiserade tjänster.
Frågor som till exempel gäller arbetsstationer, mobila enheter, åtkomsträttigheter, applikationer och servrar hanteras via flera kanaler som telefon, e-tjänstportal och chatt. Dessa hanteras självfallet inom de avtalade servicetimmarna och servicenivåerna. Vi erbjuder snabb kommunikation så att du hela tiden är uppdaterad och har en god överblick. Behov av säkerhetsåtgärder? De tar vi också hand om.
Image

We knew that Enfo has the necessary competence. During our cooperation, we have been able to create an operating model with one service point and the standardization of the workstation environment, whereby equipment and services are acquired in a planned and specified manner.
Text
Vad är nyttan för ert företag?
Vårt stöd till våra kunder och slutkunder skapar en nöjdhet över gränssnittet. Detta är utan tvekan vår viktigaste ambition. Ett verktyg för detta är att öka automatiseringen inom alla områden. På detta sätt kan vi skynda på våra kunders serviceprocesser och minska antalet fel.
Vår mejlhantering hanteras av vår virtuella kollega Taica, som är ett automatiseringsverktyg som skapats via maskininlärning. Hantering av åtkomsträttigheter och uppföljning av servicenivåer är bra exempel på automatisering. Med automatiserade processer kan vi förkorta IT-supportens responstid och skynda på tiden för att åtgärda fel.
Vårt fokus ligger på förebyggande arbetssätt, som exempelvis proaktiv incidenthantering via dedikerade övervakningsverktyg, effektiv problemhantering och -analys samt proaktiv kommunikation med våra kunder.
Från oss till er med omtanke
För oss är det människorna, inte tekniken, som sitter i högsätet. Ibland kämpar vi för att definiera vårt sätt att arbeta, eftersom det är unikt för varje kundrelation: låsta mallar är inte något för oss. Att hålla er i handen innebär att vi sömlöst anpassar oss till alla era behov, från engångsärenden till större incidenter, i molnet eller lokalt. Att inte ha en otymplig hierarki innebär att våra expertteam kan fokusera på att underlätta för er genom att reagera på era individuella behov. Och vårt globala partnernätverk garanterar support 24/7.
Hjälper er att hjälpa andra
Beprövade och lättillgängliga IT-tjänster är hörnstenar i alla 2000-talets organisationer. Vi har länge arbetat i bakgrunden med några av Finlands ledande infrastrukturföretag, bland annat Are och Destia, och säkerställer att de ger sina kunder perfekta förutsättningar för att leda sina liv. Vi är specialiserade på både support och underhåll som man kan lita på och ger er en komplett lösning. Ni behöver inte tro oss bara på vårt ord: vi har tre gånger belönats med Help Desk of the Year och Customer Service Agent of the Year. Som en del av Enfo har våra tjänster ISO 9001-certifierats som ett erkännande av kvaliteten på vårt jobb.
Utnyttja data – stärk människorna
Våra Service center-kunder drar nytta av tjänstens höga mognadsgrad: de data som samlas in från incidenter utnyttjas för att utveckla nya lösningar på förändrade problem. Vi upphör aldrig att kämpa för att bli bättre. Alla former av utbildningar är tillgängliga för våra 150 experter så att de kan använda sina djupa insikter för att lösa era problem.